O porţiune de 7 kilometri de plajă între Mamaia şi Eforie Nord va fi reabilitată cu fonduri de peste 170 milioane de euro

Rovana Plumb a semnat contractul de finanţare a proiectului "Protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona municipiului Constanţa şi Eforie Nord", la sediul Administraţiei Bazinale Dobrogea – Litoral din Constanţa, spunând că după finalizarea acestui proiect suprafaţa plajei va creşte cu peste 33 de hectare între Mamaia şi Eforie. "Semnăm prima fază a proiectului, care cuprinde zona litoralului de la Mamaia şi până la Eforie Nord, pe o lungime de 7,5 kilometri de plajă. Prin implementarea acestui proiect va creşte suprafaţa plajei cu 33,3 de hectare şi avem un impact de creştere a potenţialului de turişti în această zonă cu cel puţin 32.000 de turişti. (...) Încercăm ca prin investiţiile pe care le facem să redăm litoralului nu numai ecosistemul şi echilibrul acestuia, dar şi importanţa turistică necesară pentru a aduce cât mai mulţi turişti şi pentru a fi o zonă profitabilă", a declarat Rovana Plumb, la Constanţa, după semnarea acestui contract.

La bulgari

Articol de pe:http://www.plimbarescu.ro/informatii-generale-sejur__varna_bulgaria/bulgaria-la-pomul-laudat/ Am fost și eu câteva zile la bulgari, ca tot snobul... pardon, omul! Vreau să fiu cât mai obiectiv, nu sunt prea încântat de Bulgaria, cu toate că multor români, prea dornici să-și petreacă vacanțele în străinătate, numai în țară nu, Bulgaria li se pare un adevărat paradis. Bulgaria are părți bune și mai puțin bune. Ar fi multe de spus, dar să o luăm cu începutul. TRASEU: Brașov-Ploiești-Slobozia-Autostrada A2-Agigea-Mangalia-Balcic-Varna-Târgovishte-Veliko Târnovo-Ruse-Giurgiu-București-Ploiești-Brașov. În total am mers vreo 1400 km, dar m-am și abătut. Înainte de a intra în Bulgaria, m-am oprit și în stațiunile românești, și mi-au plăcut Neptun și Olimp. De fapt, pot spune că aici e chiar mai frumos decât în Bulgaria. Nu știu de ce n-am rămas aici și m-am mai dus în Bulgaria... DRUMURILE: În mod surprinzător, drumurile din România sunt mult mai bune decât în Bulgaria. Când am intrat în Bulgaria, drumul era proaspăt asfaltat, dar după câțiva kilometri, se lucra, erau semafoare, se circula destul de rău, așa că de la Shabla am luat-o prin Kamen Briag, Bulgarevo, Kavarna. Proastă decizie. Cred că a fost cel mai prost drum pe care am mers vreodată. Plin de gropi, și denivelări, la fel ca toate drumurile în Bulgaria. Drumul Ruse-Veliko Târnovo de asemenea e prost, nu are gropi, dar asfaltul e vălurit. Foarte multe căruțe pe drumurile naționale, dar și prin orașele de rahat, precum Targovishte sau Shumen. La întoarcere am fost și la așa zisa cascadă de la Hotnitsa. Nu mi s-a părut cine știe ce, unii„ deștepți" mi-au zis pe un forum că Hotnitsa e o locație superbă, e chiar mai frumos decât la Canionul 7 Scări, Brașov. La început, am fost sceptic, dar după ce am ajuns acolo, nu am putut înțelege cum poate cineva să spună că la Hotnitsa peisajul e mai spectaculos decât la 7 Scări... În primul rând, la Hotnitsa nici măcar nu e munte, sunt niște dealuri scunde. Cred că e ceva în neregulă cu noi, ca popor, fiindcă tot ce e în străinătate ni se pare mai„marfă" decât în țară. Poliție: În Bulgaria nu am văzut foarte multe mașini de poliție, cred că stăteau la pândă / japcă, întrucât opreau foarte multe mașini. Undeva lângă Byala, era un Opel de poliție, din el coborâse un milițian gras, cu figură de comunist... mi-a adus aminte de polițiștii români din anii 90. Oricum, după acest circuit în Bulgaria, trebuie să merg cu mașina la service... Am luat foarte multe gropi acoloo. Fiindcă nu erau semnalizate și la 90 km/h, ca să evit gropile, trebuia fie să frânez brusc, și de multe ori degeaba frânam, fie trebuia să intru pe contrasens și să risc să mă bușesc cu vreun bulgăroi. Oricum, cred că a atins ceva pe dedesubt, că face un zgomot suspect la rulare. Cazare: Am oprit în câteva locuri până în Balcic să verific plaja și pot spune că erau foarte multe alge în apă. Până la urmă am stat la plajă lângă Varna. Era o plajă amenajată, erau alge la mal, dar după 2-3 metri apa era limpede, curată, și, cel mai important, avea nisip fin și intrare în mare lină cu fund nisipos. Am găsit la un hotel care arăta mai degrabă ca o vilă din Buzescu, cazare cu 35 de leva pe zi, camera dublă. Mai ieftin nu am găsit. Am stat într-o cameră în renovare, foarte urâtă. Am avut televizor, frigider, terasă. Din păcate, la prânz, când vroiam să dorm, deoarece afară era prea cald ca să stau la plajă, nu prea puteam fiindcă hotelul era în renovare, și zgomotul era asurzitor. Camera era mică, mobila veche, degradată, ruptă, faianța, gresia sparte... În România am stat în condiții mult mai bune la aceiași bani. Oricum, acolo erau doar bulgari, nu prea am întâlnit români cazați. Pentru că românii se respectă, sunt snobi, ei se duc numai la „resorturi" de lux, se respectă, românul nu se simte bine până nu dă măcar 50 euro pe noapte la cazare. MAIDANEZI: În Varna erau foarte mulți câini maidanezi, nu erau deloc agresivi, GUNOAIE și RROMI: Bulgaria e o țară urâtă, . iar faptul că e plină de gunoaie o face și mai urâtă. Gunoaie am văzut și pe la noi, nu zic, dar parcă Bulgaria e o groapă de gunoi în adevăratul sens al cuvântului. Pe plajă, era plin de peturi, la fel și în Varna, printre blocuri. Acolo unde ne-am cazat, era o pădure și la plajă se ajungea pe jos, coborând printr-o pădure. Poteca era amenajată, iar în vale, în stânga și dreapta cărării, erau mii de gunoaie aruncate... sticle, ambalaje de snacksuri, tot felul de chestii. Și în zona aceea nu prea veneau români, deci în mod sigur bulgarii erau responsabili de dezastrul acesta ecologic. Iar eu citeam pe acest site cum românii îi lăudau pe bulgari, că sunt de 1000 de ori mai civilizați decât noi. Oare așa să fie? Asta e problema României și Bulgariei... Atât românii, cât și bulgarii, au locuri frumoase și își bat joc de ele. În special mă refer la România, pentru că în Bulgaria nu prea sunt locuri frumoase. Cu toate că sunt mulți țigani în Bulgaria, nu prea am văzut mulți. Pentru că acolo țiganii sunt ținuți la respect, nu-și fac de cap ca la noi. Și acolo nu se mai plâng că sunt discriminați. Am trecut prin Varna printr-un cartier de țigani, și mirosea îngrozitor... nu mi-a venit să cred în ce condiții mizere trăiau țiganii acolo. Și cu toate astea păreau fericiți. Copiii se jucau, dansau, râdeau... OSPITALITATE: Patronul hotelului la care am stat era de treabă, știa engleză, spre deosebire de majoritatea bulgarilor. Dar în niciun caz bulgarii nu sunt mai primitori decât românii. Dimpotrivă, sunt mai reci. PARCARE: Într-o zi, am vizitat și orașul Varna, vreo 2-3 ore, că nu prea e cine știe ce. Mașina am parcat-o aproape de centru, la 10 minute de mers pe jos, între niște blocuri. Erau și parcări amenajate, dar noi am lăsat-o pe un câmp, pe pământ. Parcările erau pline dar totuși nu am încurcat pe nimeni. Când ne-am întors, un bulgăroi (prost sau nenorocit) ne-a blocat și nu mai aveam cum să plecăm, decât dacă coboram bordura înaltă. Așa că am căutat niște pietre ca să putem pleca. După ce am reușit să coborâm, pe drum am simțit cum roata stânga față bătea. Am oprit mașina chiar lângă o vulcanizare și am verificat toate roțile... Era pantă, eu stăteam la volan și mergeam ușor cu spatele în timp ce altcineva verifica fiecare roată. Când, surpriză. În roata stângă, un nenorocit de bulgăroi băgase un cui foarte lung, și era ieșit în afară cam 1 cm. La cap era un cilindru de plastic. Deci un bulgar nenorocit a vrut să se răzbune pe noi că i-am ocupat locul de parcare și a hotârât că e firesc să înfigă un cui în cauciuc. M-a costat vreo 3 leva să vulcanizez roata, și am plecat și atunci mi-am zis că nu mai calc în viața mea în Bulgaria. Oricum, Bulgaria e o țară de cacao. Evident, i-am înjurat pe bulgăroii cu ceafa groasă, dar nu pot reproduce cuvintele exact. Oricum, era vorba de morții, mamele lor și nu numai. CERȘETORI: În Varna erau peste tot... în parcările supermarketurilor, pe la semafor, prin centru... și puradei, și bătrâni, și invalizi. Nu m-au deranjat dar nici nu mi-a făcut plăcere să-i văd. PREȚURI: Prețurile în Bulgaria sunt cam ca la noi. Unele lucruri sunt mai scumpe (uleiul), altele mai ieftine. În general, produsele alimentare sunt cu 10-15% mai ieftine, dar după schimbul valutar nu mai e o afacere prea bună să-ți faci cumpărăturile acolo. De exemplu, o bere la 0.5 l o poți lua de la supermarket cu 0.8 leva, dar și la noi la LIDL de exemplu se găsește bere cu 1,3 ron. Și la noi se găsesc sucuri la 2 l cu 1 leu, și la ei. Într-una din zile, am mers la un Mc Donalds și acolo hamburgerul e 1 leva (2.5 ron), la noi e 3 ron. MUZICA: În cele 3 zile cât am stat acolo, am urmărit în special posturile de muzică și PRO TV Internațional. Ce am apreciat la ei e faptul că țiganii nu sunt promovați ca la noi. La noi, 60% dintre vedetele și prezentatorii TV sunt țigani( Ștefan Bănică, Pepe, Prigoană, Mircea Badea, Victor Ciutacu, Guță...) . De asemenea, am observat că ei nu au posturi de muzică gen PISS TV, unde se difuzează videoclipuri muzicale de tot râsul (Inna, Alex Mica). La ei sunt câteva posturi bune de muzică gen VH1, și au și un post de muzică de petrecere, un fel de manele bulgărești, dar ceva mai frumoase. Una din piesele care mi-au plăcut este „ Ivana - Naduite muzicaata / Ивана - Надуйте музиката " În parcare la Hotnitsa era o mașină cu numere de Bulgaria, și din ea se auzea „superba" piesă Dalinda, a lui Alex Mica. Și mi-am zis, nici aici în fundul ăsta de țară nu scap de cocalarul ăsta? PRODUCĂTOARE: Între Varna și Burgas, sau între Varna și Shumen e plin de prostituate, majoritatea țigănci. Amuzant e că pe un drum care trecea prin pădure erau vreo 10 prostituate, iar undeva la mijlocul drumului, între ele, era o mașină de poliție și un polițai care stătea degeaba. Și mă întreb, oare POLIȚIA se ocupă și de proxenetism acolo? Și le protejează pe prostituate? ROMÂNI: Pentru că mulți conaționali de-ai noști nu suportă să întâlnească români când se duc în vacanță în străinătate, vreau să vă spun că acolo unde am fost eu nu erau mai deloc români (nu dau numele localității, ca să nu se umple de românași). Erau mulți cetățeni care beau bere și scuipau semințe, inițial am crezut că sunt români, dar i-am auzit vorbind în limba slavă... Deci nu erau români. În scimb, pe drumul dintre Vama Veche și Balcic erau numai mașini cu numere românești. Cred că 90% dintre mașinile pe care le-am văzut aveau numere de RO. Și în parcările hotelurilor de lux era plin de români. Ceea ce spune multe despre acest popor... Românii sunt risipitori, cheltuitori. Toți aveau mașini noi, scumpe, rar vedeam câte-un Logan de România în Bulgaria. Nu, erau numai porci cu Touareg, X6... ORAȘE și SATE: SATELE DIN BULGARIA SUNT DESTUL DE SINISTRE, DAR ACUM AM VĂZUT CĂ AU ÎNCEPUT SĂ SE IA DUPĂ ROMÂNI. TOȚI ȚĂRANII ȘI-AU PUS TERMOPANE. Orașele din Bulgaria sunt urâte rău... de exemplu, am trecut prin Târgovishte... Păi orașul Târgoviște (Dâmbovița) arată mult mai bine. În Târgovishe erau niște blocuri urâte, cu balcoane închise haotic, cu termopane. S-au folosit forme diferite de tâmplărie, materiale diferite și culori diferite. Rezultatul este dezastruos. Pe lângă asta, drumurile arătau ca după bombardament, nu aveau parcări, între blocuri nu exista beton sau asfalt, mașinile erau parcate pe iarbă. OBIECTIVE TURISTICE: Am vrut să vizitez Capul Kaliakra dar intrearea era 3 leva de persoană și m-am întors. Oricum, nu e cine știe ce, și nu avea rost să plătesc. Nu era mult dar de banii ăia am preferat să beau o bere... Și se mai spune că românii îi jecmănesc pe turiști... Dar bulgarii ce fac? Până la urmă, am vizitat Balcicul, e un orășel mic, seamănă cu Oltenița sau Călărașiul... faleza e mai frumoasă, în rest nu e cine știe ce. În Varna am explorat la pas centrul. La întoarcere, am trecut pe lângă ceea ce se numește Pobiti Kamani, dar era intrare cu taxă și am renunțat, cu toate că am văzut mulți turiști sărind gardul. Oricum, nu eram nebun să plătesc câțiva leva ca să văd niște pietre. Până la urmă, Sfinxul din Bucegi e mult mai frumos și mai spectaculos decât pietrele alea care aveau 1 metru înălțime. Și, cum spuneam, am mai fost la Cascada Hotnitsa. Deși drumul era prost, era destul de aglomerat, venerau în special bulgari. Pentru că Bulgaria, fiind o țară urâtă și săracă, locuitorii ei nu prea au multe loruri frumoase. Și pentru ei, băltoaca aia și cele câteva stânci de la Hotnitsa sunt ce este Valea Prahovei pentru români. Chiar nu-i înțeleg pe bucureștenii care în weekend se duc la Veliko Târnovo și Hotnitsa, Arbanassi în loc să meargă la Brașov. Chiar dacă distanța e aceeași, drumul spre Sinaia e incomparabil mai frumos. Și Brașovul e perla Carpaților... Veliko Târnovo e un orășel mic, neinteresant. Și pe Valea Prahovei sunt munți înalți, spectaculoși... la Veliko Târnovo sunt niște dealuri mărunte, urâte, și între noi fie vorba, știu eu un loc la 20 km de Mizil care e mult mai frumos decât Hotnitsa. Dar, repet, turiștii români ar trebui să înceteze să mai fie snobi. Vreau să spun că am văzut lângă Varna multe campinguri cu cășuțe din lemn, și mirosea oribila lemn putrezit și a pește stricat... dar erau pline de bulgari. TOTUȘI, AVEM CE ÎNVĂȚA DE LA BULGARI: Ei, cu bani puțini, se simt bine. Majoritatea bulgarilor își fac vacanțele la ei în țară, spre deosebire de români, care preferă să-și facă vacanțele la mama naibii, în Maroc, Mozambic, Turcia, Siria, dar să fie în străinătate neapărat. Bulgarii circulă cu mașini vechi-LADA, Golf III, am văzut și Solenza, Chiar și o Dacia 1310. Chiar acolo unde am făcut plajă, în parcare veniseră un grup de bulgari cu o mașină veche, cred că era Fiat Tipo, și cântau, erau veseli, se simțeau bine. Românii sunt altfel, ei dacă nu aruncă cu banii pe vacanțe scumpe nu se simt bine. Românul se simte satisfăcut numai dacă moare capra vecinului... și dacă își face vacanțele în Ibiza în timp ce vecinul său, sărăcie fiind, nu-și permite să se ducă nici măcar la Tuzla. Și cred că bulgarii ăștia din Tipo sunt mai fericiți decât un porc comunist român care are X5 și cheltuie 10000 de euro pentru un sejur în Caraibe. Concluzia: România e o țară mult mai frumoasă decât Bulgaria, așa că mai bine mergeți la mare în România! În Bulgaria nu e nici mai bine,nici mai frumos ca în țara noastră. Singura diferență e că pe litoralul bulgăresc se ajunge mai greu. Ar mai fi multe de spus, dar las pozele să vorbească...

Restaurante recomandate Constanta

Mancare peste : La Scoica (face si cea mai buna pizza din oras). On Plonge langa Casino. Un alt restaurant unde se mananca si preparate din peste excelent preparate, cu o servire impecabila este Madison (langa Spitalul Militar, pe bulevardul Mamaia) Daca vrei sa incerci gastronomia turceasca ai la dispozitie cateva restaurante specifice, dintre toate recomand unul singur, putin mai scump, dar foarte curat si o gama foarte larga de mancaruri si deserturi turcesti si anume restaurantul Konak de langa Brick, vei putea sa privesti cum iti va fi preparata lipia, iar vitrina cu baclavale iti lasa apa in gura. Daca doresti mancaruri romanesti si o atmosfera aparte mergi la Taverna Sarbului langa Campus. In piata Ovidiu gasesti o multime de restaurante fastfood inghesuite pe aceasi straduta unul langa altul, Cin Cin si Famous printre ele.

Mamaia şi Eforie Nord vor rămâne fără plaje

Institutul Naţional de Cercetare, Dezvoltare pentru Geologie şi Geoecologie Marină a avertizat, ieri, că porţiunea de litoral dintre Capul Midia şi graniţa cu Bulgaria se află într-un proces intens de degradare prin eroziune marină.

Motivul principal este micşorarea cantităţii de sedimente aduse de Dunăre în zona litorală, fapt ce a dezechilibrat balanţa sedimentară a zonei costiere.

Specialiştii de la institutul citat spun că un impact foarte mare asupra litoralului l-a avut şi construirea structurilor de apărare a porturilor Midia, Constanţa şi Mangalia, care au modificat circulaţia curenţilor marini şi a sedimentelor în apropiere de mal, cu consecinţe directe în erodarea plajelor.

"Procesul de eroziune litorală este un proces global şi are drept cauze atât factori naturali, cum sunt schimbările climei ce produc fenomene extreme, precum ridicarea nivelului mării, cât şi impactul activităţilor umane în zona costieră", a declarat Nicolae Panin, directorul GeoEcoMar. În opinia acestuia, plajele de la Mamaia Sud şi de la Eforie Nord sunt în pericol de dispariţie.

"În sudul staţiunii Mamaia, plaja practic nu mai există. Pentru prevenirea erodării sunt necesari aproximativ 300.000 metri cubi de nisip. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi la Eforie Nord, unde distrugerea plajei ar putea fi stopată cu ajutorul a 500.000 mc de nisip". (Andreea Ofiţeru)

Ultima plaja 'virgina' la mare si night diving

La 25 kilometri nord de statiunea Mamaia, in localitatea Vadu, se afla ultima plaja 'virgina' din Romania. Putinii turisti care stiu de acest loc vin cu masinile si corturile, in fiecare vara, cautand ultimul refugiu din calea aglomeratiei. Plaja din Vadu e, practic, ultima fasie de litoral neexploatata comercial. Nu a fost deocamdata concesionata, asa ca nimeni nu vinde aici bere, sucuri si nici nu percepe taxa de camping. Zona poate fi exploatata turistic, invecinandu-se cu rezervatia Deltei Dunarii, ceea ce o face atragatoare pentru afaceristi. In plus, in cativa ani localitatea va fi inclusa in zona metropolitana Constanta.

Night diving - prin Marea Neagra, cu lanterna

Pentru acest sfârsit de sãptãmânã, firma de scufundãri Respiro propune turistilor si nu numai o aventurã în Marea Neagrã, dar, de data aceasta, noaptea. Dar ce poti vedea? „Sunt anumite specii de pesti care apar doar noaptea, în plus, peisajul marin este unul deosebit”, ne-a asigurat Serban Ionescu, coordonatorul centrului de scufundãri.

(Vadu, Corbu si Sulina sunt ultimele locuri unde plaja nu e aglomerata)
Vadu se plateste 20ron/turist pentru accesul in rezervatia delta dunarii si 100ron/masina

Sfaturi utile pentru proprietarii de pensiuni - cum scapam de mirosul neplacut din baie

Metode de scapat miros neplacut baie

* O data la cateva zile este bine sa versi apa foarte firebinte in chiuveta, timp de 1 minut. Aceasta va dizolva grasimea si murdaria de pe tevi, impiedicand formarea de mirosuri neplacute.

* Pune o lingura de bicarbonat de sodiu in sifonul de scurgere, apoi varsa incet 50-100 ml de otet sau suc de lamaie. Asteapta sa actioneze pentru 30 de minute, apoi toarna apa fierbinte.Daca chiuveta este foarte infundata, mareste cantitatile, astfel incat efectul sa fie mai puternic.

* Solutia concentrata de apa cu sare va ajuta, de asemenea, la distrugerea mirosurilor neplacute si la dizolvarea grasimii.

In loc sa utilizati spray-uri toxice pentru improspatarea aerului din baie, folositi apa amestecata cu otet de mere, pusa intr-un recipient cu sifon. Va inlatura cele mai neplacute mirosuri. Vaporizarile cu otet, in loc de parfum floral, sunt recomandate mai ales in casele locuite de persoane care sufera de astm.

* Folositi cel putin o data pe saptamana clor.

* Puneti fulgi de soda caustica in scurgere si lasati sa picure apa in cada, ca sa se topeasca lent soda. E cea mai buna metoda de curatat tevile daca nu poti sa bagi "sarpele". Se poate gauri/ topi/ distruge teava.

* Mr. musculo este eficient. Il torni in gaurile de scurgere, il lasi sa actioneze 1/2ora si torni apa fierbinte. desfunda si ai scapat de miros. Si are un pret acceptabil.

* Se pune clor in supraplin (adica gaurica aia pe unde se poate scurge apa cand este prea plina chiuveta)

Cele mai neobisnuite piscine din lume